- Hvorfor lukker I 360 konto, Linsekonto, Frikonto og Værkstedskonto?
Ny lovgivning stiller øgede krav til os som kreditgiver og til dig som kunde. Vi skal fremover udvide kreditvurderingen på de rente- og gebyrfrie lån, og det medfører at vi fremover ikke vil tilbyde 360 konto, Linsekonto, Frikonto og Værkstedskonto. Loven skal beskytte de danske forbrugere. Og det er vi selvfølgelig med på.
Se også regler og vilkår for kredit uden kortÅbner i nyt vindue.
- Erstatter I 360 konto, Linsekonto, Frikonto og Værkstedskonto med noget andet?
Ja. Vi tilbyder stadig rente- og gebyrfri finansiering – bare ikke med genkøb. Eneste forskel er, at du skal søge om et nyt lån for hvert køb.
Tal med personalet i forretningen, hvor du vil handle, så hjælper de dig med at søge om lånet. Det tager kun et par minutter.
- Min konto er blevet opsagt – hvorfor er den det?
Hvis du har en 360 konto, Frikonto, Linsekonto eller Værkstedskonto, er vi desværre nødt til at opsige din konto. Kontoen lukker når den er betalt ud.
Ny lovgivning stiller øgede krav til os som kreditgiver og til dig som kunde. Vi skal fremover udvide kreditvurderingen på de rente- og gebyrfrie lån, og det medfører at vi fremover ikke vil tilbyde 360 konto, Linsekonto, Frikonto og Værkstedskonto. Loven skal beskytte de danske forbrugere. Og det er vi selvfølgelig med på.
Vi lukker din konto efter din sidste betaling. Dine betalinger kører automatisk til og med sidste betaling, så du skal blot betale som du plejer.
- Min konto er blevet opsagt – skal jeg betale hele lånet tilbage med det samme?
Du skal tilbagebetale dine køb som aftalt. Dine betalinger kører automatisk til og med sidste betaling, så du skal blot betale som du plejer. Det vi også ændrer ved din aftale, er din mulighed for at lave genkøb på din kredit efter 1. juli 2023.
- Min konto er blevet opsagt – skal jeg gøre noget?
Hvis du har en 360 konto, Linsekonto, Frikonto eller Værkstedskonto har vi sendt et brev til dig med information om at din konto bliver opsagt. Brevet er kun til information. Dine betalinger kører automatisk til og med sidste betaling, så du skal blot betale som du plejer.
- Hvornår kan jeg ikke længere lave genkøb med min konto?
Fra 1. juli 2023 kan du ikke længere lave genkøb på din konto.
- Er alle mine konti i Nordea Finance opsagt?
Det er kun konti med mulighed for genkøb vi lukker efter sidste betaling. Hvis du har andre produkter fra Nordea Finance, fx billån, bliver det ikke berørt.
- Er mine konti i Nordea opsagt?
Det er kun konti med mulighed for genkøb, som du har hos Nordea Finance, som er berørt. Hvis du har andre produkter fra Nordea Finance eller Nordea, bliver det ikke berørt.
- Min linsekonto er blevet opsagt – hvordan får jeg nye linser? Og hvem skal jeg kontakte?
Hvis du skal have hjælp til Linsekonto, skal du kontakte din optiker.
- Min linsekonto er blevet opsagt – skal jeg oprette en helt ny aftale igen?
Hvis du skal have hjælp til Linsekonto, skal du kontakte din optiker.
- Stopper jeres samarbejde med forhandlerne?
Vores samarbejde med forhandlerne fortsætter. Eneste forskel er, at du skal søge om et nyt lån for hvert køb.
- Hvordan indfrier jeg min konto?
Hvis du ønsker at indfri din konto før tid, kan du aflæse din restgæld på kundeportalen og indbetale til nedenstående:
Reg.: 2100
Konto nr.: 0001390678
Reference.: xxxxxxxx (indsæt dit lånenummer)
Hvis du henvender dig om Linsekonto bedes du kontakte din optiker.
Har du spørgsmål om indfrielse, kan du kontakte vores kundeservice på 7024 7504. Du kan også skrive til kundeservice via selvbetjeningen 'Mine siderÅbner i nyt vindue'.
- Hvor finder jeg mine kontooplysninger?
Du kan finde al relevant information om din konto på selvbetjeningen 'Mine siderÅbner i nyt vindue'.
- Hvad er saldoen på min konto?
Du kan se din restgæld på selvbetjeningen Mine siderÅbner i nyt vindue'.