- Beder alle finansieringsselskaber om svar på spørgsmålene?
Alle finansieringsselskaber i EU er underlagt ”Kend din kunde”-reglerne. Det betyder, at de skal kunne dokumentere, hvem deres kunder er og forstå, hvordan de bruger finansieringsselskabet.
- Skal alle kunder svare på spørgsmålene?
Ja, vi skal have opdaterede oplysninger på alle vores kunder. Dog er det ikke sikkert, at alle kunder bliver bedt om at svare på spørgsmålene på samme tid.
- Jeg har ikke en computer – hvad gør jeg?
Har du ikke en computer, er du meget velkommen til at ringe til os på 70 33 04 30Åbner i nyt vindue. Så finder vi sammen en løsning, som passer dig.
- Jeg er ikke tryg ved at svare på spørgsmålene. Er I sikre på, at I har lov til at bede om det?
Ja, det har vi. Vi har som finansieringsselskab ret til at indhente de oplysninger, som vi finder er nødvendige for at identificere vores kunder og løbende opdatere vores oplysninger.
I Nordea Finans er vi forpligtiget til at følge bl.a. ”Kend din kunde”-reglerne, Hvidvaskloven og Skattekontrolloven.
Ved at svare på spørgsmålene hjælper du os med at beskytte dig som kunde, bekæmpe økonomisk kriminalitet og opfylde vores forpligtigelse i henhold til landets og EU’s love.
- Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal svare. Hvad gør jeg?
Du er velkommen til at ringe til os, hvis du har brug for hjælp. Vi sidder klar til at hjælpe dig på 70 33 04 30Åbner i nyt vindue - mandag - fredag 9.00-16.30
- Hvorfor er jeg bedre beskyttet, når jeg har svaret på spørgsmålene?
Når vi ved lidt om dig, kan vi bedre bemærke, hvis noget – mod forventning – pludselig ikke er, som det skal være.
På den måde kan vi bedst beskytte dig mod misbrug af din identitet og dine konti.
- Hvad sker der, hvis jeg ikke svarer på spørgsmålene?
Det er vigtigt, at du svarer på spørgsmålene, da de er nødvendige for bedst muligt at kunne beskytte dig mod misbrug og desuden er det et lovkrav.
Svarer du ikke på spørgsmålene, kan det have indflydelse på dit kundeforhold hos Nordea Finans.
- Hvad bruger I mine svar til?
Vi bruger dine svar til at sikre os, at vi har korrekte oplysninger om dig. Når vi ved lidt om dig, kan vi bedre bemærke, hvis noget – mod forventning – pludselig ikke er, som det skal være.
På den måde kan vi bedst beskytte dig mod misbrug af din identitet og dine konti – og samtidig hjælpe du os med at bekæmpe økonomisk kriminalitet i samfundet.
- Er jeg mistænkt for noget?
Nej, absolut ikke! Når vi beder dig svare på spørgsmålene, skyldes det ikke, at du har gjort noget forkert. Vi beder dig svare på spørgsmålene fordi det er nødvendigt for, at vi kan beskytte dig bedst muligt og leve op til ”Kend dig kunde”-reglerne.
- Er det nødvendigt, at jeg svarer på spørgsmålene?
Ja. Opdatering af vores oplysninger om dig er nødvendig, for at vi kan beskytte dig bedst muligt og er desuden et lovkrav. Som alle andre finansieringsselskaber i EU har vi pligt til at følge ”Kend din kunde”-reglerne. Det betyder, at vi skal kunne dokumentere, hvem vores kunder er og forstå, hvordan de bruger finansieringsselskaber.
- Deler I mine svar med andre banker eller virksomheder?
Nej, dine informationer bliver udelukkende delt internt i Nordea Finans.