Sådan foregår ansøgningen og kreditværdighedsvurderingen

1. Du får et link til ansøgningen

Product store 640x360Du besøger en butik eller forhandler som sender et link til ansøgningen. 

2. Du logger ind med MitID

authentification 640x360Du verificerer din identitet med MitID og giver information om dig selv og din husstand.

3. Du giver samtykke

acceptance criteria 649x360Du giver samtykke til at vi må indhente dine skatteoplysninger i eSkat, og samtykke til at vi må bruge dine bankdata til en budgetberegning.

4. Vi behandler ansøgningen

processing 640x360Vi behandler din ansøgning og du får svar indenfor kort tid

Derfor skal vi bruge dine oplysninger

For at sikre dig som forbruger er vi, ligesom alle andre finansieringsudbydere, forpligtet til at indhente oplysninger om dine faste udgifter, indtægter samt eventuel gæld. Nedenfor kan du se præcis hvilke oplysninger vi skal bruge.

Når du søger om finansiering hos os, skal vi have indblik i din økonomi, før vi kan behandle din ansøgning.

Vi bruger digitale processer til at lave en kreditværdighedsvurdering af dig. Så det er nemt at ansøge. Du identificerer dig med MitID og skal give samtykke til eSkat og bankoplysninger. Når du har gjort det, får vi adgang til din årsopgørelse, seneste lønsedler, udgifter og evt. gæld.

Det er kun aggregerede betalingsoplysninger, der må bruges til kreditværdighedsvurderinger. Derfor får vi ingen oplysninger om dine konkrete køb, men kun sammenlagte beløb for forskellige budgetposter. Fx husleje, transport og restaurantbesøg.

De oplysninger bruger vi til en kreditværdighedsvurdering

Personlige oplysninger
Dine faste udgifter
Gæld og bil
Andre indtægter

Personlige oplysninger

  • Statsborgerskab
  • Skattepligt
  • Civilstand
  • Boligform
  • Børn

Dine faste udgifter

  • Udgifter til realkredit-/boliglån
  • Grundejer-/ejerforening
  • El, varme, vand
  • Udgifter til fritidsbolig/sommerhus
  • Offentlig transport
  • Udgifter til øvrige lån fx banklån/forbrugslån
  • Privattegnet pension (ikke arbejdsgiverordning)
  • Forsikringer (hus-, indbo-, livs-, sundheds-, ulykkesforsikringer og andre)
  • Antenneforening og internet
  • Telefonabonnementer
  • Vuggestue, børnehave, SFO og andre børne-/fritidsordninger
  • Andre faste udgifter.

Har du gæld?

På din årsopgørelse får vi din gæld fra 2022, så hvis du har indfriet lån eller optaget nye lån i 2023, har vi brug for dokumentation på det.

Har du bil?

Så skal vi have dokumentation for:

  • Eksisterende billån
  • Grøn afgift/vægtafgift
  • Bilforsikring
  • Service på bil
  • Vejhjælp (Falck, SOS, FDM eller andre)
  • KM per år du ca. kører

Andre indtægter

Det kan fx være:

  • Som selvstændig skal du sende dit regnskab samt en saldobalance til d.d.
  • Indtægter fra udlejning af bolig
  • Formueafkast
  • Børnepenge

Sådan gør du, hvis du skal sende flere oplysninger

Nogle gange får vi ikke alle dine data digitalt. Hvis det sker, kontakter vi dig og beder om mere dokumentation. Vi kan nemlig først behandle din ansøgning når du har givet os al nødvendig information.

1. Gå til din netbank

Computer 640x360

Log ind på din netbank og find din betalingsoversigt, budgetkonto, betalingsoversigt og PBS-betalinger.

2. Tag skærmprint

Download app 640x360

Tag et skærmprint af din kontooversigt, budgetkonto, betalingsoversigt og PBS-betalinger hvor dine udgifter, indtægter samt eventuel gæld fremgår.

3. Send

Flying box icon white 640x360

Når du har dokumenteret dine udgifter, indtægter samt eventuel gæld med skærmprint fra din netbank, sender du dem til os ved at besvare den e-mail du har fået fra os - det er en sikker linje.

Hvad gælder som dokumentation?

Dokumentation

Budgetter lavet i Excel er ikke fyldestgørende. Det er skærmprint til gengæld. Tag et skærmprint hvor dine faste udgifter, andre indtægter samt eventuel gæld fremgår.

Har du brug for hjælp?

Hvis du har brug for hjælp til, hvordan du dokumenterer dine faste udgifter, er du altid velkommen til at ringe til os - vi er klar til at hjælpe

Ring til os Åbner i nyt vindue